Skip to content

Klokken er halv ett natt til mandag.

november 28, 2010

Klokken er halv ett natt til mandag. Kuldegradene herjer utenfor vinduet, og jeg sitter trygt under dynen. I et lite øyeblikk blir det litt for varmt, og jeg lufter tærne i noen sekunder før jeg sakte trekker dem tilbake i varmen. På kvelder som dette er det ekstra godt med et elektrisk varmeteppe i sengen, og slippe å bekymre seg for kuldesjokket som ellers møter en når man kryper under dynen. Og det er ekstra godt når en snill mamma har skrudd det på før jeg legger meg. Da er livet fint.

Et fint øyeblikk fra årets lysfest.

Men hvorfor sitter jeg her og blogger? Jeg som hadde bestemt meg for å slutte. Jeg kom enkelt og greit frem til at jeg ikke har tid til alt, og nedprioriterte bloggen. Med en blanding av lite behov for å skrive, lite kamerabruk og lite tid kom jeg fram til at bloggen hadde sett sitt siste innlegg. Men den gang ei, for her sitter jeg nok en gang og skriver.

Diana Krall og Christmas time is here strømmer ut fra dataen. Det er første søndag i advent og jeg kan endelig høre på julemusikk uten å få dårlig samvittighet. Men julebrusen er ennå ikke blitt drukket, og jeg akter å holde meg til 1. desember. Både fordi det er brus som skal drikkes i julen, og fordi jeg har et lite veddemål med meg selv om å klare det. Jeg har motstått fristelsen sålangt, og med bare 3 dager igjen, ser det lyst ut. Men nok om julesanger og julebrus, for hva er det som får meg til å utsette skjønnhetssøvnen en søndagsnatt til fordel for bloggen? Lite vet jeg, men for noen øyeblikk siden var jeg i et dypt hjørne og følte en dyp trang til å uttrykke meg på bloggen. Nå, en del øyeblikk senere, er jeg ikke i det dype hjørnet lengre, men mer i det søvnige. Rett og slett et hint fra kroppen om å legge hode på puten og vandre inn i drømmeland. Hvilket er akkurat hva jeg skal gjøre, og forhåpentligvis blir det ikke en måned til neste innlegg.

God natt, kjære leser.

2 kommentarer leave one →
  1. november 29, 2010 7:46 am

    Du må ikke slutte å blogge 🙂
    Jeg har ikke klart å vente med julebrus til desember.. hehe

  2. Joakim permalink
    november 29, 2010 3:29 pm

    eg liker at du venter til 1.des.. det gjør eg og.. er vanskelig, men det går:)
    og ikke slutt å blogg!!

Legg igjen en kommentar

