Skip to content

Særemne

oktober 21, 2010

I dag gjør jeg alt annet enn å skrive særemne. Jeg vet jeg kommer til å angre bittert på mandag. Men hver gang jeg sitter meg ned og prøver å skrive, dukker spørsmål i stedet for setninger opp. Ikke akkurat hva jeg ønsker, med tanke på at det skal være ferdig om én uke, og jeg ikke har begynt – med skrivingen vel og merke. Jeg har lest både bok og sett film, så litt flink har jeg vært. Men det verste er uten tvil igjen, og jeg finner ingen motivasjon i det hele tatt. Sugent.

Det hele endte med at jeg tok med meg kameraet ut og tok noen bilder. Som alle bergensere har lagt merke til, har snøen ankommet for første gang denne vinteren. Høsten forsvant i løpet av et øyeblikk, og nydelige høstfarger måtte gi etter for hvit, fargeløs snø.

Misforstå meg rett; jeg liker i grunn snø, men ikke i oktober. Og når butikkene i tillegg selger julebrus, kakemenn og pepperkaker har dessverre en pitte liten julestemning sneket seg inn. Stygt gjort.

Men nok om det. Nå har jeg igjen klart å gjøre noe annet enn å jobbe med særemne. Boken ligger ikke mer enn fem centimeter fra hånden, og filmen kan jeg finne med noen tastetrykk. Jeg har i grunn ingen unnskyldning for å ikke jobbe, så nå skal jeg jammen ta meg sammen og begynne.

Ønsk meg lykke til.

2 kommentarer leave one →
  1. Joakim permalink
    oktober 22, 2010 10:39 pm

    lykke til:)

  2. oktober 25, 2010 8:24 am

    Det blir bra!

Legg igjen en kommentar

Følg

Få nye innlegg levert til din innboks.

